Nieuws

Oor­zaak gas­ont­plof­fing Beve­ren bekend

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

De gasontploffing van vier jaar geleden in een woning in Beveren bij Roeselare, die het leven kostte aan een vrouw van 63, blijkt veroorzaakt door een fout in de aansluiting van het gasfornuis, schrijft Het Laatste Nieuws.

De vrouw was na een reisje teruggekeerd naar haar woning en toen ze het licht aanstak ontstond er een ontploffing.  De ravage was enorm. Tientallen woningen werden beschadigd en twee andere huizen raakten vernield.  Aanvankelijk werd in de richting van de installateur gekeken, maar die werd buiten vervolging gesteld. Een nieuw onderzoek wees uit dat toestel onderdeel was van een terugroepactie door de fabrikant omwille van explosiegevaar.  De verzekeraar bekijkt nu of de fabrikant aansprakelijk gesteld kan worden.

Lees ook:

De redactie

Kies West 24

Volg alles live over de Vlaamse, Federale en Europese verkiezingen op 9 juni.