
Bierbeleving staat dit jaar centraal in de vierde editie van "Het Lekkere Westen".
Dat is een campagne van het provinciebedrijf Westtoer, waarmee West-Vlaanderen in de kijker wordt gezet als ideale bestemming voor een korte, gastronomische vakantie.
"Het Lekkere Westen" is vandaag voorgesteld in Izegem. Met "Het Lekkere Westen" speelt Westtoer de culinaire troeven van de provincie uit. Dit jaar draait de campagne om bierbeleving. Voor "Het Lekkere Westen" selecteerde Westtoer samen met Horeca West-Vlaanderen ook 93 chefs uit de Westhoek, de kust, het Brugse Ommeland, de Leiestreek en Brugge, die allemaal aan de slag gaan met streekproducten. Dat moet toeristen inspireren om enkele dagen in de provincie te toeven.
De bekende televisiegezichten Jean Blaute en Ray Cokes, van het programma "Tournée Générale", zijn de centrale figuren in een nieuw promotiefilmpje voor "Het Lekkere Westen". Ze gingen op ontdekking in de vier regio's en Brugge. In een promotiefilmpje tonen zij hun favoriete adressen.
"Het Lekkere Westen" plaatst de unieke troeven van onze regio's en Brugge in de kijker. We werken graag samen met de vele chefs. Zij vertellen een uniek verhaal en leggen altijd de link met de streek. Bovendien is het najaar meer dan ooit een interessante periode voor een korte vakantie in eigen land", aldus gedeputeerde voor Toerisme Franky De Block. De promotiecampagne loopt niet enkel in Vlaanderen maar ook in Zuid-Nederland.