Nieuws

Opnieuw vuur bij Hor­af­rost in Westrozebeke

Brand Westrozebeke

©Hans Verbeke

Zaterdagavond dook opnieuw vuur op bij diepvriesgroentenbedrijf Horafrost in Westrozebeke, amper twee weken na de zware brand waarbij 3.000 mensen geëvacueerd werden. Volgens burgemeester Ludwig Willaert (CD&V) zijn zulke heropflakkeringen niet uitzonderlijk, gezien de omvang van het getroffen terrein.

De nieuwe brandhaard ontstond aan de andere kant van het bedrijf, waar houten bakken met groenten dicht op elkaar gestapeld stonden. Een alerte buurtbewoner merkte de rookpluim op. De brandweer kwam snel ter plaatse met extra versterking uit Hooglede.

Horafrost Stadenbrand3
Nieuws

Brandweer blijft hele dag stand-by bij Horafrost

Brand Westrozebeke 2

©Hans Verbeke

"Zolang de opruimwerken duren, blijven heropflakkeringen mogelijk", zegt Bert Vanhuyse, waarnemend zonecommandant. “Het puin bevat nog veel restwarmte die vrijkomt bij afbraak.” Een gespecialiseerd bedrijf uit Ieper blijft paraat met een eigen blusopstelling.

Het gemeentebestuur verwacht dat de situatie verbetert tegen 22 augustus, wanneer de opruiming afgerond zou moeten zijn. Intussen worden inwoners via de gemeentelijke website op de hoogte gehouden.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?