Opnieuw vuur bij Horafrost in Westrozebeke
©Hans Verbeke
Zaterdagavond dook opnieuw vuur op bij diepvriesgroentenbedrijf Horafrost in Westrozebeke, amper twee weken na de zware brand waarbij 3.000 mensen geëvacueerd werden. Volgens burgemeester Ludwig Willaert (CD&V) zijn zulke heropflakkeringen niet uitzonderlijk, gezien de omvang van het getroffen terrein.
©Hans Verbeke
"Zolang de opruimwerken duren, blijven heropflakkeringen mogelijk", zegt Bert Vanhuyse, waarnemend zonecommandant. “Het puin bevat nog veel restwarmte die vrijkomt bij afbraak.” Een gespecialiseerd bedrijf uit Ieper blijft paraat met een eigen blusopstelling.
Het gemeentebestuur verwacht dat de situatie verbetert tegen 22 augustus, wanneer de opruiming afgerond zou moeten zijn. Intussen worden inwoners via de gemeentelijke website op de hoogte gehouden.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?