Inwoners Westrozebeke opnieuw thuis na bewogen dag: “Zet optimaal in op verluchten van je woning”
Na een intense dag, gisteren, zijn alle inwoners van Westrozebeke opnieuw thuis. De gemeente Staden gaf alle woningen zaterdagavond rond 19.00 uur opnieuw vrij. De gemeente roept de inwoners die geen brandgeur meer waarnemen op hun woning maximaal te ventileren.
"Als je buiten niet langer brandgeur waarneemt, zet dan optimaal in op het verluchten van je woning. Zorg ervoor dat er luchtcirculatie ontstaat. Als de brandgeur nog intens is buiten, wacht dan met ventileren", aldus gemeente Staden op haar website.
Zaterdagavond was de evacuatie afgelopen en mocht iedereen naar huis. Het infonummer blijft zondag tussen 9.00 uur en 18.00 uur wel nog actief. Wie vragen heeft, kan contact opnemen op het nummer 051 70 82 00.
Rampenplan blijft voorlopig van kracht
Het provinciaal rampenplan dat zaterdagochtend werd afgekondigd, blijft voorlopig van kracht. Zondagochtend om 9.00 uur bekijken de hulpdiensten of het kan worden afgeschaald.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?