Nieuws

Inwo­ners West­ro­ze­be­ke opnieuw thuis na bewo­gen dag: Zet opti­maal in op ver­luch­ten van je woning”

Politie industriebrand Staden

Na een intense dag, gisteren, zijn alle inwoners van Westrozebeke opnieuw thuis. De gemeente Staden gaf alle woningen zaterdagavond rond 19.00 uur opnieuw vrij. De gemeente roept de inwoners die geen brandgeur meer waarnemen op hun woning maximaal te ventileren.

"Als je buiten niet langer brandgeur waarneemt, zet dan optimaal in op het verluchten van je woning. Zorg ervoor dat er luchtcirculatie ontstaat. Als de brandgeur nog intens is buiten, wacht dan met ventileren", aldus gemeente Staden op haar website.

Zaterdagavond was de evacuatie afgelopen en mocht iedereen naar huis. Het infonummer blijft zondag tussen 9.00 uur en 18.00 uur wel nog actief. Wie vragen heeft, kan contact opnemen op het nummer 051 70 82 00.

Afgezette invalswegen brand Staden
Nieuws

"We roken het al sinds 3 uur vannacht": Westrozebeke ontruimd na zware brand, terugkeer niet vóór de vooravond

Rampenplan blijft voorlopig van kracht

Het provinciaal rampenplan dat zaterdagochtend werd afgekondigd, blijft voorlopig van kracht. Zondagochtend om 9.00 uur bekijken de hulpdiensten of het kan worden afgeschaald.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?