Blankenberge breidt aantal camera’s fors uit
Blankenberge gaat de komende jaren bijna 900.000 euro investeren in de uitbreiding van het cameranetwerk van de stad. Er komen 12 vaste camera’s bij en tegen 2021 moet de volledige Zeedijk onder cameratoezicht staan.
Nu zijn er amper vier vaste bewakingscamera’s in de binnenstad, maar Blankenberge begint nu dus aan een inhaalbeweging. Tegen 2022 moet het aantal camera’s verviervoudigen. De stad wil de toestellen opstellen op strategische plaatsen met veel passage. In de eerste fase komen er camera’s op het Leopold III-plein en in de Weststraat. Later zijn onder meer de Zeedijk, de Kerkstraat en de Grote Markt aan de beurt.
De redactie
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?