De besmettingen in het WZC De Groene Verte in Merkem zijn verder opgelopen van 47 tot nu al 64 van de 90 bewoners.
Er zijn de voorbije week ook al 2 mensen overleden door corona. Vijf mensen liggen in het ziekenhuis. Bij de medewerkers zijn er ondertussen 36 van de 95 besmet.
Over een 10-tal dagen zal het labo-onderzoek moeten uitwijzen of het hier om de bekende of de gemuteerde variant van het COVID-9-virus gaat. De vaccinatiecampagne, die op de dag van de uitbraak zou starten, zal nu wellicht pas over enkele weken mogelijk zijn. Eerst moeten het WZC volledig COVID-vrij worden verklaard door het Agentschap Zorg en Gezondheid.
Bekijk ook:
De redactie
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?