
Voor hun baanbrekende duurzaamheidsoplossingen heeft Ardo een Changemakers Award gewonnen, net als het Gentse bedrijf BRAUZZ en het Limburgse Skellet. Met deze prijzen bekronen De Tijd en L’Echo, in samenwerking met BNP Paribas Fortis, drie Belgische ondernemingen die "een cruciaal verschil maken in de transitie naar een klimaatvriendelijke, duurzame economie".
Voor het tweede jaar op rij gingen zakenkranten De Tijd en L’Echo op zoek naar Belgische bedrijven die met hun product, dienst of technologie het meeste potentieel hebben om de klimaatuitdagingen te tackelen. 150 bedrijven stelden zich kandidaat voor de titel van ‘Changemaker’. Gisterenavond werden de drie winnaars bekendgemaakt: het Limburgse bouwbedrijf Skellet en de Gentse producent van schoonmaakmiddelen BRAUZZ. werden bekroond door de jury. De West-Vlaamse fabrikant van diepvriesgroenten en -fruit Ardo sleept de publieksprijs in de wacht.
Bodemkwaliteit verbeteren
Met haar duurzaamheidsprogramma Mimosa+ zet Ardo in op regeneratieve landbouw: "door met verschillende teeltpraktijken te werken, verbeter je de bodemkwaliteit van landbouwgrond". Sinds dit jaar kent Ardo premies toe aan boeren die omschakelen naar dit systeem.
De Changemakers Awards bieden de winnaars erkenning. Daarnaast krijgen ze extra zichtbaarheid en toegang tot een netwerk van gelijkgestemde ondernemers.