In Kortrijk zijn inwoners bijeen gekomen om hun solidariteit te betuigen met de slachtoffers van de aanslag in Manchester.
Ze willen een signaal geven en aantonen dat verschillende culturen wel vreedzaam met elkaar kunnen samenleven. Kortrijk wil verbinden, zeggen ze, waar terreur verdeeldheid proberen te zaaien.
Burgemeester Vincent Vanquickenborne: "We zullen nooit toegeven aan degenen die de stad willen verdelen in 'wij' en 'zij'. Dat willen we niet. We willen samenleven in solidariteit, vandaar dat dit soort acties belangrijk zijn."
Ben Storme
Ben Storme
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?