
Het toeristische provinciebedrijf Westtoer heeft 165 ondernemers uit de sector bekroond met een herdenkingslogo. Dat is een beloning omdat ze het opleidingstraject om herdenkingstoeristen goed te ontvangen, volgden.
De ondernemers treden daardoor op als ambassadeur voor de Westhoek. Dinsdagavond ontvingen ze hun label in Ieper. Omdat horeca- en logiesuitbaters vaak de eerste personen zijn waarmee herdenkingstoeristen in contact komen, lanceerde Westtoer een oproep om een opleidingstraject te doorlopen. Het provinciebedrijf wil dat de regio zich profileert als een open en gastvrije regio.
Radio Trottoir
Zo'n 165 mensen, waaronder ook toeristische diensten, musea en historische sites, sprongen op de kar. Ze kregen lessen over de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog, werkten rond storytelling en het opmaken van respectvolle arrangementen. Hun inzet en ambitie werd bekroond met communicatie-instrumenten, zoals een logo, een display en een gepersonaliseerd (h)erkenningsbord. Westtoer hoopt met het initiatief een duurzaam effect te creëren voor na 2018. "We moeten ervoor zorgen dat iedereen tevreden uit de Westhoek vertrekt. Hun mond-aan-mond reclame zal de basis leggen voor de toekomst", aldus schepen voor Toerisme in Ieper Jef Verschoore. "We hopen hiermee 'Radio Trottoir' in gang te zetten", aldus voorzitter van Westtoer Franky De Block.