Nieuws

Hof van beroep: twee­de­ver­blijfs­taks in Knok­ke-Heist is ongrondwettig”

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

De belasting die de gemeente Knokke-Heist heft op tweede verblijven, is ongrondwettelijk. Dat oordeelt het Hof van Beroep in Gent.

De tweedeverblijfstaks in Knokke-Heist is een jaarlijkse heffing voor eigenaars die een tweede woning bezetten, maar er niet gedomicilieerd zijn. Vaste inwoners moeten dan weer geen aanvullende personenbelasting betalen. Niet eerlijk, vinden een aantal tweedeverblijvers die naar de rechter stapten. Zij krijgen nu gelijk. De belasting in Knokke-Heist werd eerder dit jaar nog verhoogd. Volgens de gemeente slaat deze uitspraak op het vorige reglement maar is intussen een nieuw belastingreglement goedgekeurd.

Luchtbeeld knokke belga
Nieuws

Knokke-Heist verhoogt tweedeverblijftaks fors

Jens Lemant

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?