Over precies twee weken opent Stad Ieper het nieuwe ontmoetingscentrum van Dikkebus.
“Met het nieuwe OC geven we Dikkebus opnieuw een volwaardige plek waar mensen samen kunnen komen, verenigingen kunnen groeien en verbondenheid centraal staat. Dit gebouw is van en voor de gemeenschap,” zegt burgemeester Katrien Desomer.
Ook het lokale erfgoed krijgt een prominente plaats: samen met de opening van het OC wordt een reizende erfgoedhalte onthuld, die de geschiedenis van het gebouw in de kijker zet. Later dit jaar komen ook jubilea van lokale verenigingen aan bod.
“Cultuur, erfgoed en ontmoeting gaan hier hand in hand. Dikkebus verdient een plek die bruist van leven, herinnering én toekomst,” zegt schepen van cultuur Eva Ryde.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?