Nieuws

Roe­se­la­re lan­ceert ver­nieuw­de cam­pag­ne rond vei­lig uitgaan

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

De stad Roeselare pakt uit met een vernieuwde campagne om veilig en zorgzaam uitgaan te promoten. Onder de slogan ‘Hou je maten in de gaten’ krijgt de campagne een frisse look. Na Kortrijk zet ook Roeselare in op bewustwording rond intoxicatie en grensoverschrijdend gedrag.

'Hou je maten in de gaten’

De campagne bestaat uit twee luiken. Het eerste focust op alcohol- en druggebruik en gehoorbescherming tijdens het uitgaan. In het straatbeeld verschijnen affiches, bierviltjes en ander promomateriaal met tips over hoe je goed voor je vrienden zorgt tijdens het stappen. “Of je nu een café bezoekt, naar een evenement gaat of het nachtleven induikt – het is belangrijk dat iedereen zich veilig voelt en dat grenzen worden gerespecteerd,” zegt burgemeester Kris Declercq.

'Nee is nee. Enkel ja is oké’

Het tweede luik richt zich op seksueel grensoverschrijdend gedrag. Met de slogan ‘Nee is nee. Enkel ja is oké’ benadrukt de stad dat de verantwoordelijkheid altijd bij de dader ligt, niet bij het slachtoffer. Ook hierbij horen praktische tips: hoe je slachtoffers kunt helpen, én wat je kunt doen als je zelf met grensoverschrijdend gedrag te maken krijgt.

"Het is belangrijk dat iedereen zich veilig voelt en dat grenzen worden gerespecteerd”

Kris Declercq, burgemeester Roeselare

Met deze campagne wil Roeselare inzetten op een uitgaansleven waarin veiligheid, respect en zorgzaamheid centraal staan.

Lana Chombaere

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?