Hoogspanningsstation voor windmolenpark in Oostende
In de haven van Oostende ligt sinds vanmiddag een reuzengroot hoogspanningsstation aangemeerd.
Het station wordt later geïnstalleerd op een windpark op zee. De enorme installatie van 25 meter op 25 is vanmiddag de haven van Oostende binnengesleept. Het weegt om en bij de 960 ton.
Het hoogspanningsstation verhuist later naar het windpark Northwester 2 op 50 kilometer voor de kust van Oostende. Daar komen 23 turbines die samen 219 MW stroom zullen leveren, goed voor de energiebehoefte van 190.000 huishoudens.
Het park moet in de loop van volgend jaar klaar zijn.
Nathalie Dewulf
Nathalie Dewulf
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?