De kans bestaat dat vandaag één van de laatste autocrossen ooit heeft plaatsgevonden in Zwevegem. De gemeente overweegt alle autocrossen op haar grondgebied te verbieden omdat die te belastend zouden zijn voor het milieu.
En dus is het voortbestaan van de cross, die vandaag voor het Belgisch kampioenschap gereden werd, bedreigd. Een definitieve beslissing komt er pas in oktober dus voor de organisatie breekt een periode van onzekerheid aan. En ook op de crossweide begrijpt niemand de motivatie van het gemeentebestuur.
De redactie
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?