Brandweermannen Westhoek worden hondenvanger
Brandweermannen van de zone Westhoek zullen vanaf begin september ook ingezet worden als hondenvangers.
De zone telt 18 gemeenten. Het wordt hun taak om zich over weggelopen honden te ontfermen. Als de eigenaar teruggevonden wordt, krijgt die een rekening van 150 euro gepresenteerd. Maar dat is niet naar de zin van de vakbond VSOA die vindt dat brandweermannen al genoeg werk hebben. In elk geval wordt het project na een jaar geëvalueerd. Volgens de woordvoerder van de hulpverleningszone is extra geld binnenhalen niet de beweegreden van de beslissing.
De redactie
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?