Er heeft vrijdagochtend opnieuw brand gewoed bij glaswolproducent Ursa in de Petantiestraat in Waregem.
Het vuur ontstond rond 2 uur ter hoogte van de smeltoven, meldt hulpverleningszone Fluvia. De schade is aanzienlijk. Ursa is een internationaal bedrijf dat isolatiematerialen maakt. Het is niet de eerste keer dat een interventie nodig is bij het bedrijf. Vorig jaar moest een viertal keren ingegrepen worden, onder meer voor een afzuiginstallatie die begin december vuur vatte en een arbeidsongeval in februari. Vrijdag ontstond een brandhaard ter hoogte van een smeltoven. Iets na 2 uur werd de brandweer van Waregem opgeroepen. Er moesten veel middelen ingezet worden, maar het vuur was vrij snel onder controle. Tegen de ochtend was de interventie afgerond. Er is vooral veel schade aan het machinepark. Ook de hoogspanningscabine raakte zwaar beschadigd, ten gevolge van een ontploffing. De schade aan de gebouwen zelf valt mee.
(foto: archief)
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?