Sport

N’Diaye ruilt Zul­te Ware­gem voor Antwerp

Mamoutou N'Diaye verlaat Zulte Waregem en trekt naar Antwerp.

De 25-jarige middenvelder tekent een contract voor twee seizoenen op de Bosuil, met een optie voor één extra jaar. De Malinees speelt al zeven jaar in ons land. In 2008 arriveerde de toen 18-jarige N'Diaye in het Jules Ottenstadion van KAA Gent, waar hij op twee seizoenen slechts één keer mocht invallen. Dankzij een uitleenbeurt aan Bergen (2010-2011), wist de Malinees ervaring op te doen in tweede klasse. Hij keerde terug naar Gent en speelde er ook vaker, maar in 2013 verkaste hij naar Zulte Waregem.

Tot 2015 werkte de robuuste verdedigende middenvelder 37 partijen af voor Essevee, waaronder ook enkele duels in Europees verband. Sinds eind mei 2014 maakt hij ook deel uit van de nationale ploeg van Mali, waarmee hij dit jaar nog drie matchen op de African Cup of Nations speelde.

(foto: www.essevee.be)

Belga

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?