Sport

Mila­nov wint twee­de Gou­den Spike

De Brugse discuswerper Philip Milanov heeft gisteren voor de tweede keer de Gouden Spike gewonnen. In 2015 was hij voor de eerste keer primus. Bij de vrouwen won Nafi Thiam.

Milanov krijgt de prijs na een redelijk constant seizoen. Op het WK en het EK stelde de discuswerper wel teleur, maar in het eindklassement van de Diamond League werd hij vierde. “De overwinning in Shangai was heel leuk. Natuurlijk was het WK een beetje teleurstellend, maar over het algemeen ben ik zeker tevreden.”

Over zijn doelen voor volgend seizoen kon de discuswerper nog niets concreets zeggen: “Onze doelen zijn alle competities.”

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?