Sport

Iser­byt pakt twee op twee in Overijse

Eli Iserbyt heeft na Essen zaterdag, vandaag ook de cross in Overijse op zijn palmares gezet. Net zoals gisteren haalde de Harelbeekse kopman van Marlux-Napoleon Games het voor Quinten Hermans en de Tsjech Adam Toupalik.

De wedstrijd in Overijse leek in het begin een dubbeltje van de cross in Essen gisteren: Eli Iserbyt, de wereldkampioen bij de beloften en Quinten Hermans domineerden de koers. Het duo maakte er een spannende wedstrijd van. Hermans joeg het het tempo na een paar rondes de hoogte in en enkel Iserbyt kon volgen.

De Harelbekenaar versnelde daarop in het slot, nam zo'n vier à vijf seconden en op het slotklimmetje ging hij nog even harder op de trappers staan en wist hij zijn voorsprong nog te vergroten. Hij haalde het voor Hermans, goed voor zijn vierde overwinning van het seizoen, na een aarzelende start van zijn tweede beloftenjaar.

 

Belga

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?