Op de laatste dag van het jaar heeft de 32-jarige Guillaume Van Keirsbulck het einde van zijn wielercarrière aangekondigd. Van Keirsbulck, geboren in Roeselare, was dertien jaar profrenner. "Dit is niet mijn eigen keuze, maar ik ben dankbaar voor de voorbije jaren", stelt hij op zijn Instagrampagina.
"Ik heb een fantastische carrière gehad, maar dit is toch moeilijk omdat ik had gehoopt nog te koersen tot minstens mijn 35e", aldus Van Keirsbulck, die zijn supporters, teams en ploegmaats bedankt. "Ik beëindig 2023 met gemengde gevoelens, maar ik heb vertrouwen in de toekomst."
Jaren in shirt Quick Step
In zijn carrière won de West-Vlaming de Driedaagse De Panne-Koksijde (2014), de Omloop van het Houtland (2011), Le Samyn (2017) en de Antwerp Port Epic (2018). Verder pakte hij ook een ritzege in de Eneco Tour en in Dwars door West-Vlaanderen. Van Keirsbulck werd in 2011 prof bij Quick Step, waarvoor hij tot 2016 zou aantreden. Daarna reed hij nog rond in de shirts van Wanty-Groupe Gobert, CCC en Alpecin-Fenix. Bij zijn laatste werkgever, Bingoal WB, heeft hij niet langer dan een jaar deel uitgemaakt van het team.
Van Keirsbulck kondigt afscheid aan op Instagram
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?