Nieuws

West-Vlaam­se gemeen­ten enga­ge­ren zich voor min­der CO2-uitstoot

Op 3 juni ondertekenen nog eens 32 West-Vlaamse gemeenten, onder impuls van de Provincie West-Vlaanderen en de West-Vlaamse intercommunale WVI, het Burgemeestersconvenant.

Hiermee verbinden ze zich er toe 20 % minder CO2 op hun grondgebied uit te stoten tegen 2020. Dit kan door in te zetten op efficiënt energiegebruik en hernieuwbare energie.

In het verleden ondertekenden de 13 gemeenten uit de Leiedalregio (foto) en de steden Oostende, Roeselare en Brugge het convenant al. Zo komt het aantal West-Vlaamse gemeenten dat het convenant ondertekent op 48. Dit betekent 75 %. Hiermee is West-Vlaanderen één van de koplopers binnen Europa.

Ben Storme

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?