Een 20-tal studenten reclamestrategie uit de opleiding Communicatiemanagement van Howest organiseerde een valentijnsactie waarbij zij als ghostwriter fungeerden voor valentijnskaartjes.
Op basis van korte interviews personaliseerden zij ter plaatse valentijnskaartjes voor bezoekers van de K in Kortrijk.
Gewapend met inzichten rond reclamestrategie en consumentengedrag knoopten de studenten gesprekken aan met de Kortrijkzanen in de K, het shoppingcentrum in Kortrijk. Vervolgens werkten zij gepersonaliseerde boodschappen uit.
“Jongeren worden voortdurend gebombardeerd met reclameboodschappen. Met behulp van artificial intelligence en big data inzichten gaan marketeers steeds vaker gepersonaliseerde boodschappen ontwikkelen”, aldus Joanna Desmet, docente Reclamestrategie in de opleiding Communicatiemanagement. “Door gepersonaliseerde handgeschreven liefdesverklaringen uit te werken, focuste de valentijnsactie op de essentie van interpersoonlijke communicatie: in dialoog treden en met enkele gerichte vragen een persoon leren kennen.”
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?