In De Haan krijgt het historische Hotel des Brasseurs zijn torenspits terug. Vanmorgen wordt het torentje terug op zijn plaats gezet.
De torenspits werd op het Koninklijk Plein voor het hotel gerestaureerd. Het is geconstrueerd naar het oorspronkelijk model van het begin van de 20ste eeuw. De toren diende vroeger om gasten te verwittigen dat de tram eraan kwam.
'Huzarenstuk'
Het terugzetten is een ‘heus huzarenstuk”, zegt het Hotel des Brasseurs.
“De torenspits heeft een diameter van 5,5 meter en wordt in één stuk op het gebouw gehesen. Het verkeer wordt hiervoor tijdelijk stilgelegd.”
Het spektakel lokte heel wat nieuwsgierigen die de werken met eigen ogen wilden zien.
Stefaan Kerger
Stefaan Kerger
Andy Debo
Andy Debo
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?