Via het gezamenlijke project TAK27 gaan Aalst, Tienen en Kortrijk hun imago opkrikken. Kortrijk profileert zich al langer als de stad van creatie en innovatie.
De drie steden krijgen hiervoor subsidies van het Agentschap Ondernemen. Met het TAK27-project willen de 3 steden op een nieuwe manier aan citymarketing doen. In nauwe samenwerking met bedrijven, inwoners, winkeliers en horeca wil het project in elke stad 3 opportuniteiten voor imago- en stadsverbetering selecteren en uitwerken. De kostprijs wordt geraamd op 284 000 euro.. Het Agentschap Ondernemen neemt hiervan 80% voor zijn rekening.
Identiteit
In Kortrijk gebeurden al heel wat acties om Kortrijk als ‘maak’stad en stad van innovatie en creatie op de kaart te zetten. Voorbeelden daarvan zijn de Biënnale Interieur, de Hogeschool West-Vlaanderen en de UGent Campus Kortrijk met de bachelor- en masteropleidingen industrieel design. Niettegenstaande die inspanningen blijft het moeilijk om deze identiteit in het stadsbeeld duidelijk ervaarbaar te maken.