Nieuws

Gemeen­ten mogen straks geen pes­ti­ci­den meer gebruiken

Dat vergt extra mankracht en middelen, weten Ieper en Waregem

De stad Waregem maakt een beleidsplan op om het gebruik van pesticiden volledig te bannen.  Vanaf volgend jaar mogen openbare besturen geen pesticiden meer gebruiken voor het onderhoud van parken, wegen en bermen.  Dat vergt extra middelen en personeel.  Ieper bijvoorbeeld zet 10 extra mensen in en werkt daarvoor samen met een sociale werkplaats.

Nathalie Dewulf

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?