Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.
Toerisme Vlaanderen lanceert een campagne om weer buitenlandse toeristen naar Brugge, en andere Vlaamse kunststeden te lokken. Buitenlandse toeristen en zakenreizigers konden door corona de laatste tijd amper naar Vlaanderen komen, en dat maakte het voor de steden erg moeilijk.
De gerichte campagne zal drie jaar lopen en de troeven van Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen en Leuven internationaal in de kijker zetten, zegt Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir (N-VA). Ze trekt er 3 miljoen euro voor uit, afkomstig uit de relancepot van de regering. In een eerste fase wordt gemikt op de buurlanden, later in de zomer zal Toerisme Vlaanderen ook in de Spaanse en Italiaanse vijver vissen.
Vanaf eind juni zullen internationale toeristen actief worden gelokt. Daarvoor zette Toerisme Vlaanderen een samenwerking op met boekingsplatform Expedia. Ook met de spoorwegmaatschappijen NS, Thalys en Deutsche Bahn zijn er samenwerkingen. Vanaf oktober zullen de kunststeden ook als congresbestemming in de kijker worden gezet.
Vorige maand was er al een campagne via sociale media, waarbij buitenlandse influencers werden ingeschakeld. Deze maand starten advertentiecampagnes in grote kranten in de buurlanden, vooral gericht op reputatieversterking.