Nieuws

Bur­ge­mees­ter neemt maat­re­ge­len na val door dak

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

Burgemeester Dirk De fauw wil maatregelen nemen nadat dit weekend alweer een tiener door het dak is gevallen.

De jongen van 14 was samen met twee vrienden op het dak van een loods geklommen in de Groenestraat in Brugge. Hij viel door het dak en moest in levensgevaar naar het ziekenhuis. De loods stond ingesloten en daardoor raakte de hulpdiensten niet makkelijk tot bij het slachtoffer.

Preventiefilmpje?

Voor burgemeester Dirk De fauw is dit tweede geval in amper vier maanden tijd genoeg: er komen maatregelen. Hij denkt aan een preventiefilm. Geen filmpje dat rechtstreeks met de vinger wijst, maar ludiek is opgevat. "Als die jongeren graag foto's willen nemen vanop grote hoogte: er zijn nog genoeg alternatieven in de buurt met een aantal hoge gebouwen."

Lees ook:

Jeroen Vercruysse

jeroen.vercruysse@focus-wtv.be

Jeroen Vercruysse

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?