De stad Brugge krijgt een eigen versie van het bekende gezelschapsspel Monopoly.
Het spel blijft trouw aan het origineel concept maar krijgt een eigen jasje aangemeten. Bekende plaatsen zoals het nieuwe Zand en de Markt worden er uiteraard in opgenomen en de kanskaarten krijgen ook een Brugse invulling. De Bruggelingen zelf kunnen ook bepalen welke plaatsen uit de deelgemeenten opgenomen zullen worden op het bord. Zo kunnen zij bijvoorbeeld kiezen voor het Tillegembos in Sint-Michiels, de Zeven Torentjes in Assebroek of het Fort van Beieren in Koolkerke. Kiezen kan tot 3 september via de site www.MONOPOLYBRUGGE.be
Het spel komt in december uit op een beperkt aantal exemplaren. Meer info vind je op bovenstaande website.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?