Nieuws

Brand ver­nielt gara­ge in West­ro­ze­be­ke: Echt­paar ont­snapt op het nippertje

DSC 9600

©Hans Verbeke

In de Drevestraat in Westrozebeke is in de nacht van vrijdag op zaterdag een dubbele garage volledig uitgebrand. Een ouder echtpaar dat in de naastgelegen woning woont, ontsnapte aan erger. “We dachten eerst aan inbrekers toen we vreemde geluiden hoorden”, zegt Michiel Vandenbussche (84). “Maar toen ik het raam opende, sloegen de vlammen al uit het dak.”

Michiel Vandenbussche en zijn vrouw Lutje Desimpel (80) konden enkel via de voordeur naar buiten. De verbinding tussen garage en keuken stond al in brand toen de brandweer arriveerde. “Een jongeman op de fiets, die op weg was naar zijn werk, had gelukkig de hulpdiensten verwittigd”, aldus Michiel.

Dankzij de snelle interventie bleef het woonhuis ongedeerd. De garage en alles wat erin stond, waaronder vier elektrische fietsen en enkele frigo’s, gingen wel in vlammen op. “Onze auto ontsnapte gelukkig, die stond bij de garagist voor herstelling”, besluit het koppel opgelucht.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?