Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Bert Schelfhout bezoekt 110 000 huiskamers op 24 mei

Bert Schelfhout bezoekt 110 000 huiskamers op 24 mei

Nieuws
22/05/2014

De boodschap luidt: ‘Dankzij Bert Schelfhout heb ik weer goesting in de toekomst. Mijn stem heeft ie al! #schelfie #OpenVLD 5de plaats Vlaams Parlement.’

Met zijn zogenaamde Thunderclap bereikt hij nu al 110 000 mensen. Hij is de enigste die als kandidaat en niet als partij op dergelijke schaalgrootte online een boodschap verspreid. “Ik ben nog nooit in zoveel huiskamers geweest.” lacht Bert. Dergelijke boodschap is het equivalent van 100 000 flyers. “Ik heb geen brochure gedrukt. Hiermee bespaar ik een pak geld en voer ik een milieuvriendelijke campagne.” aldus Schelfhout die campagne voert met het maken van ‘schelfies’.

Thunderclap is een online programma die zorgt dat je je boodschap op één moment kan brengen voor alle mensen die hierop intekenden. Tot nog toe waren het non-profitorganisaties en politieke partijen zelf (PVDA, N-VA en Vlaams Belang) die hiermee hun boodschap in de verf probeerden te zetten. Nationaal jongerenvoorzitter Schelfhout hanteert deze echter ook om zijn persoonlijke boodschap op het net te verspreiden.

Bijna even groot als Vlaams Belang

Opmerkelijk is dat Schelfhout zijn bereik bijna even groot is als dat van gans het Vlaams Belang. “Ik heb heel wat mensen kunnen mobiliseren die m’n boodschap willen uitdragen. Ik kom immers op voor de selfie-generatie.”

Politici hollen achter de feiten aan

“De samenleving evolueert snel. Ik merk dat teveel politici achter de feiten aan hollen. Dat zien we bijvoorbeeld bij de discussie rond coachsurfing, het verbieden van apps of de wetgeving rond AirBnb. Politici moeten innovatie, privé-initiatief en de creativiteit van mensen weer beter leren waarderen.” Of de boodschap zal aanslaan weten we zondagavond.

Auteurs: