Deze morgen is in Brugge de sloop van het Tempelhof gestart.
De plannen om de leegstaande drukkerij het Tempelhof af te breken slepen al maanden aan. Op herhaaldelijk aandringen van schepen van Ruimtelijke Ordening Franky Demon (CD&V) werd deze morgen dan eindelijk met de sloop aangevangen.
Vooral omwille van veiligheidsredenen moet het Tempelhof zo snel mogelijk tegen de vlakte. In de drukkerij werd de laatste maanden namelijk meermaals brand gesticht. Tegen eind deze week zou de volledige site gesloopt moeten zijn. Uiteindelijk moet daar een volledig nieuw wooncomplex komen.
De redactie
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?