Nieuws

Engel­se jeugd inge­scha­keld als promotiewapen

2014-11-27 00:00:00 - Engelse jeugd ingeschakeld als promotiewapen

Eurostar en Toerisme Vlaanderen slaan de handen in elkaar om meer Engelse schoolkinderen naar onze regio te halen.

Het gaat om een andere aanpak om toeristen te boeien. Een klas uit het Britse Kent bezocht dankzij die samenwerking als eerste de frontstreek.  Het initiatief komt van het spoorbedrijf. "De herdenking van WO I is heel belangrijk, ook voor alle schoolkinderen en wij willen de opportuniteit geven aan meer kinderen om Flanders Fields of de Dodengang in Diksmuide te bezoeken", zegt Inge Bauwens van Eurostar. 

Toerisme Vlaanderen speelt daar op in met het uitstippelen van het programma en het regelen van het verblijf en het lokaal vervoer.  Het inschakelen van de Engelse schooljeugd is een slimme manier van promotie voeren: de schoolkinderen vertellen op school en thuis wat ze allemaal meemaakten. De ouders horen dat en komen dan op hun beurt naar Vlaanderen.

De redactie