Nieuws

Cam­pag­ne moet Span­jaar­den lokken

2015-02-13 00:00:00 - Campagne moet Spanjaarden lokken

Begin april start in Spanje een promotiecampagne voor de nieuwe rechtstreekse vliegverbinding tussen Barcelona en de luchthaven Oostende-Brugge. Dat moet de Spanjaarden verleiden tot een citytrip naar Oostende, Brugge en Gent.

Voor deze bestemmingspromotie werkt de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen met een budget van 180.000 euro.

Bekleding van trams en bussen

De vluchten van Jetairfly vanuit en naar Barcelonadoor starten op 17 april.  De campagne in Spanje, waarvoor wordt samengewerkt met een lokaal mediabedrijf. Opvallende initiatieven zijn de bekleding van trams en bussen op de belangrijkste verkeersas in Barcelona. De campagne gebeurt ook in samenwerking met de belangrijkste regionale kranten en reismagazines. Ook online en via sociale media zullen klanten benaderd worden.

Zeven partners

Na een evaluatie in juni wordt beslist over een tweede campagnegolf in het najaar. Zeven partners zorgen voor de financiering: de provincie West-Vlaanderen, Brugge, Oostende, Gent, Hotels Brugge, Horeca Middenkust en Toerisme Vlaanderen.

Kate Baert