In Hulste hebben ze een simpel antwoord gevonden op de vraag hoe je mensen samenbrengt: met koffie.
Vorig jaar ontstond daar Kaffieplezier ip ’t plankier, een uitvloeisel van Hulste bezorgd. Dat is een initiatief waarbij een aantal vrijwilligers langs gingen bij de 150 80-plussers van het dorp, om hun noden in kaart te brengen. Sociaal contact stond bovenaan de lijst. En dit jaar komt de koffie zelf naar de mensen toe.
Ondertussen lieten ook al andere gemeenten en de provincie interesse blijken voor het initiatief. Terecht, zo vinden ze in Hulste, iedereen is welkom.
Jeroen Sap
Jeroen Sap
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?