Nieuws

Stads­be­stuur Ieper vraagt het aan de Ieperlingen

Het stadsbestuur van Ieper lanceert morgen "Kvraagetaan... de Ieperlingen", een laagdrempelige bevraging voor de inwoners van de stad.

De vragen gaan onder meer over de kwaliteit van de voetpaden, open ruimte, toerisme, mobiliteit, armoede en vereenzaming en het inspraakbeleid zelf.   Behalve antwoorden kunnen burgers ook zelf suggesties doen over eigen straat of wijk. Dat kan gaan over kleine aanpassingen in hun eigen buurt, maar ook creatieve voorstellen en visies zijn welkom.

Digitaal of per brief

Vanaf 14 februari om middernacht is de bevraging digitaal invulbaar op de website van de stad:  www.ieper.be/bevraging  Daarnaast krijgen alle Ieperse gezinnen binnenkort de bevraging ook op papier in hun brievenbus. Die papieren formulieren kunnen in de speciale brievenbussen gedeponeerd worden bij alle ontmoetingscentra in alle deelgemeenten, aan het oud gemeentehuis in Vlamertinge, aan de dorpsfeestzaal van Zuidschote, aan OC de Potyze, in de Dienst Toerisme in de Lakenhalle, in de Bib, in de dienstencentra Kersecorf en ’t Hofland, in Het Perron, in het jeugdhuis JOC, in de inkomhal van AC Auris, in de Academie en bij het stedelijk zwembad.

Meerjarenplan

Na de verwerking worden de globale resultaten van deze bevraging bekend gemaakt. De actiepunten die passen binnen het beleid en binnen de financiële mogelijkheden van de stad, kunnen opgenomen worden in het meerjarenplan. Of ze zullen verder bestudeerd worden. Burgemeester Emmily Talpe: “Als je inspraak van je bevolking serieus neemt, dan moet je hen betrekken van bij de start.  ‘Kvraagetaan …de Ieperlingen’ is de eerste stap in ons inspraakbeleid waar we de komende jaren werk van willen maken.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?