Nieuws

Oos­ten­de moet aan zijn ima­go werken”

2014-11-18 00:00:00 - "Oostende moet aan zijn imago werken"

Sinds Johan Vande Lanotte terug is uit Brussel, richt hij al zijn pijlen op Oostende. Hij is ervan overtuigd dat de stad meer moet inzetten op een eigen herkenbare stijl.

Oostende moet meer herkenbaar zijn, garant staan voor kwaliteit en in het centrum van de badplaats is een opwaardering van het imago aan de orde. Dat is in een notendop het nieuwe Spilliaertplan van toerismeschepen Johan Vande Lanotte. "Op netheid en veiligheid hebben we grote stappen vooruit gezet. Als je ziet dat we volgens Testaankoop de netste stad zijn en ook onze veiligheidscijfers zijn vrij behoorlijk, moet je imago dat ook uitstralen."

Er zijn ook concrete plannen. Zo wil Toerisme Oostende een kilometerlang houten wandelpad tussen de dijk en de vloedlijn op het zand. ’s Winters in de zon op les Planches d’hiver wandelen moet dan iets extra bieden. En er komen ook drie kwaliteitsvolle strandbars.

 

Stefaan Kerger