Nieuws

Harel­be­ke heeft eer­ste libe­ra­le sche­pen in 132 jaar

Maandag zal voor het eerst in 132 jaar opnieuw een liberale schepen zetelen in de Harelbeekse gemeenteraad. Die eer is weggelegd voor Michaël Vannieuwenhuyze.

Vannieuwenhuyze, was tot voor kort voorzitter van de gemeenteraad in Harelbeke en fractieleider voor Open Vld. Sinds 1 januari is hij schepen. Maandag zal hij voor het eerst in die hoedanigheid in de gemeenteraad zetelen. Open Vld heeft zo voor het eerst een schepen in de stad Harelbeke. Het is 132 jaar geleden dat een liberaal deel uitmaakte van het gemeentebestuur. Dat was toen, toeval of niet, ook een Vannieuwenhuyse. Jules Vannieuwenhuyse was de laatste liberale schepen in 1884. Michaël Vannieuwenhuyze krijgt de bevoegdheden sport, jeugd, personeel, interne organisatie en preventie en bescherming op het werk toebedeeld. Filip Kets (Sp.a) neemt zijn taken als voorzitter van de gemeenteraad over.

 

Foto: website Harelbeke

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?