Nieuws

Bui­ten­land­se pro­mo­tie van de kust wel dege­lijk belangrijk”

2014-11-07 00:00:00 - "Buitenlandse promotie van de kust wel degelijk belangrijk"

Toerisme Vlaanderen moet besparen en daarom is beslist te beknibbelen op de publiciteitscampagnes van de Belgische kust in het buitenland.

Dat leidt Oostends toerismeschepen Johan Vande Lanotte (sp.a) af uit de communicatie van de administrateur-generaal van het agentschap.  Hij dringt bij de ministers Bourgeois en Weyts aan om ervoor te zorgen dat de besparingen in het agentschap Toerisme Vlaanderen op een andere manier worden ingevuld.

Negatieve impact

"De buitenlandse campagnes naar het grote publiek zijn wel zeker heel belangrijk voor de promotie van de Belgische kust. Deze maatregel zal ongetwijfeld een negatieve impact hebben op het toerisme en de economie aan onze kust’, benadrukt schepen voor Toerisme Johan Vande Lanotte.

Hotelovernachtingen

De buurlanden Nederland, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn ook voor Oostende een belangrijke markt. "In totaal genereren de buurlanden meer dan 250.000 overnachtingen in Oostende. Voor de hotels alleen al levert dit meer dan 165.000 overnachtingen op. Dit betekent dat meer dan 25% van het hotelcliënteel uit de buurlanden naar Oostende komt".

De redactie