Nieuws

Vives rea­geert op kri­tiek extra schoolfactuur

De West-Vlaamse hogeschool Vives meent dat er incorrecte informatie is verspreid rond het inschrijvingsgeld.

Dat meldt Vives nadat sp.a-parlementslid Tine Soens uit Kortrijk had gezegd dat Vives 80 euro extra factureerde bovenop het inschrijvingsgeld. "De vergoeding is enkel voor opleidingsspecifieke zaken", argumenteert Joris Hindryckx, algemeen directeur. "Het gaat in alle gevallen steeds om zaken die, als de hogeschool ze niet ter beschikking zou stellen, door de student verplicht, extern, gehuurd of aangekocht zouden moeten worden, wat in alle gevallen de kostprijs zou verhogen", argumenteert de directeur.

Toch is de hogeschool van plan om nog transparanter te communiceren over de opleidingsspecifieke kosten en zal ze vergoedingen uitgebreider motiveren. "Daarom zullen wij in de toekomst afstappen van de forfaitaire aanrekening van opleidingsspecifieke kosten", besluit de hogeschool.

Belga

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?