Nieuws

Stijn Meu­ris en Wim Opbrou­ck pro­mo­ten hogescholen

Sinds gisteren loopt er een campagne op Youtube en Studio Brussel onder de noemer ‘randgevallen’.

Daarin promoten Wim Opbrouck en Stijn Meuris het hoger onderwijs in West-Vlaanderen en Limburg. Dit gebeurt op initiatief van de hogescholen PXL en Howest, die de handen in elkaar slaan.

In een reeks van acht YouTube-filmpjes tonen Wim Opbrouck en Stijn Meuris de weg naar de hogescholen. De campagne wordt ondersteund met een radiospot die loopt vanaf midden april. Lode De Geyter, algemeen directeur Howest: “Howest en PXL hebben een vergelijkbaar DNA. We hebben een heel vernieuwend en creatief aanbod. Voor deze campagne vertrokken we niet vanuit een concurrentiemodel, maar vanuit een sympathie voor elkaar. Misschien komt dit doordat we beiden ‘aan de rand van Vlaanderen’ liggen.” Ben Lambrechts, algemeen directeur PXL: “Limburgers en West-Vlamingen hebben veel met elkaar gemeen. We hebben beide stevige roots in de regio en een ruime blik op de wereld. Dat we beide aan de rand van Vlaanderen liggen is een troef. Vandaar de gemeenschappelijke luchtige campagne opgehangen aan ‘randgevallen’.”

De filmpjes zijn te bekijken via www.randgevallen.be

De redactie