Nieuws

Poli­tie con­tro­leert fiet­sers en brom­fiet­sers op binnenvestingen

De politie zal voortaan regelmatig controles houden op de Ieperse binnenvestingen.

Wandelaars daar klagen steeds meer over fietsers en bromfietsers die de wandelpaden boven op de vestingsmuren gebruiken en een gevaar vormen voor wie er wandelt. De binnenvestingen zijn sinds jaren verboden gebied voor fietsen en bromfietsen. Maar de jongste tijd wordt dat verbod, doorgaans door jongeren genegeerd. 

in samenspraak met de lokale politie heeft het stadsbestuur beslist om er vanaf nu heel geregeld controles te houden en overtreders te beboeten. Op het pad langs de buitenvestingen mag wel gefietst worden.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?