Nieuws

Kort­rijk wil snel­heid op R8 verlagen

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

De Kortrijkse gemeenteraad heeft een motie goedgekeurd waarin ze het Vlaams Gewest vraagt concrete maatregelen te nemen om de milieu-impact van de E17 en R8 bij de doortocht van Kortrijk te verminderen. 

Groen wil de snelheid op de R8 en op een groot stuk van de E17 verlagen tot 90km/u voor wagens en 70 km/u voor vrachtwagens. De impact op de lucht- en leefkwaliteit voor de omwonenden is zeer groot, terwijl het eventuele tijdsverlies voor de bestuurders erg beperkt is, vindt de partij. Eerder al stelden ook Vlaamse parlementsleden Tine Soens van Sp.a en Bert Maertens van N-VA diezelfde vraag aan Minister Weyts. De hele gemeenteraad, op Steve Vanneste na, keurde de motie mee goed, en wil onder meer ook vragen om fluisterasfalt aan te leggen.

Kate Baert

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?