Nieuws

Auto­ma­ti­sche boe­te voor rij­den op bus­plein in Roeselare

Wie in Roeselare het busplein oprijdt, krijgt meteen een boete van 55 euro.

Het busplein aan de achterzijde van het station in Roeselare is al twee jaar verboden terrein voor auto’s. Maar veel bestuurders trekken zich daar weinig van aan. De politie telt er zo’n 200 overtredingen per dag. Nu wordt daar een camera geplaatst met nummerplaatherkenning. Van zodra men gefilmd wordt, kan men een boete van 55 euro verwachten.

Ook fietsdieven moeten in de stationsbuurt meer op hun tellen passen.  De jongste weken zijn er weer meer meldingen van fietsfdiefstallen. Daarom worden er extra camera's geplaatst.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?