Man­nen zijn meer bezig met mode dan 20 jaar geleden”

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

“Het beeld van de man die de keuze van kleding en het shoppen liever overlaat aan een vrouw, klopt niet meer”, klinkt het bij de merken Terre Bleue en Zilton. “Mannen zijn zich veel meer dan 10, 20 jaar geleden bewust van wat ze willen en ze geven een eigen invulling aan de trends.”

Van 9 tot 15 oktober loopt de vijfde editie van de Week van de Belgische mode. De campagne zet naar jaarlijkse gewoonte Belgische modewinkeliers en merken in de kijker.

Vorige week gingen we shoppen met ambassadrice Evy Gruyaert, dit keer belichten we herenmode met twee bekende labels. Met Peter Perquy van Terre Bleue en Christa Geeroms van Zilton hebben we het onder meer over hun interpretatie van trends, het modebewustzijn van mannen en het belang van duurzaamheid.

Sander Van Nieuwenhuyse

Lees ook