Tendens

Lin­ge­rie­pa­ra­de in Parijs

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

Onlangs bezochten we de beurs Salon International de la lingerie in Parijs. Op deze vakbeurs kom je te weten wat we binnenkort in de winkelrekken zullen zien. En de tijd van saaie lingerie is voorbij. Ondergoed mag kleurrijk zijn en opvallen. Ook de catwalk is heel inclusief. Lingerie moet vrouwen in alle vormen en maten doen stralen.

De lingeriewereld kent een nieuw tijdperk: empowering lingerie. Inclusieve mode markeert haar plaats in de modewereld. Veel modeontwerpers zoeken kleding voor iedereen. Ook ontwerpers verleggen hun grenzen. Carole Lambert van Marie Jo, Prima Donna en Sarda wil vrouwen weer keuze geven. "We willen vrouwen mondiger maken. Een vrouw moet kunnen kiezen of ze iets neutraals wil dragen of iets uitdagenders," zegt Carole.

Flashy kleuren

Lingeriemode is niet meer hetzelfde als vroeger. Tegenwoordig zie je veel meer felle kleuren in plaats van saaie neutrale kleuren. Olivier de Bing van lingeriemerk Guy de France ziet lingeriemode op haar hoogtepunt. "Mode is nog nooit zo leuk geweest. Jonge mensen zijn niet meer zo saai en hebben meer zelfvertrouwen. Bovendien zijn er plus-size modellen. Daarom willen we meer levendige en sterke kleuren uitbrengen," zegt Olivier. Daarnaast zal je meer kant en borduurwerk zien op de markt.

Meer comfort

Comfort is belangrijker dan stijl. Je draagt lingerie bijna de hele dag. Daarom is het zo belangrijk om het te dragen zonder het te voelen. Carole Lambert van Marie Jo, Prima Donna en Sarda wil dat vrouwen zich zelfverzekerd en comfortabel voelen in hun ondergoed: "Lingerie is de eerste stof die je op je huid aanbrengt, dus als het niet comfortabel zit, zullen vrouwen het niet graag dragen en het onmiddellijk willen uittrekken." Om het draagcomfort te maximaliseren, ontwikkelen verschillende merken nieuwe duurzame stoffen en betere ondersteuning.

Ilse Van der Vennet