In Adinkerke bij De Panne hebben speurders opnieuw een vijver uitgekamd op zoek naar wapens van de Bende van Nijvel. Ook de komende dagen blijven ze zoeken. Een vorige zoektocht, in juli, heeft niets opgeleverd.
Goed afgesloten voor kijklustigen zoeken duikers van de civiele bescherming, het leger en de federale politie opnieuw naar wapens die de bende van Nijvel gebruikt heeft bij de overval op een warenhuis in Aalst in 1985. Volgens een informant zou de bende de dag zelf nog de wapens hier in deze waterput in Adinkerke gedumpt hebben. Als ze de wapens vinden, kan dit misschien tot een doorbraak leiden. Voorlopig blijft de zoektocht in Adinkerke zonder resultaat.
Ben Storme
Ben Storme
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?