Vier Roemenen, die aangehouden werden voor metaaldiefstal, werden vrijdag door het parket van Ieper vrijgelaten na het betalen van een borgsom. In Zonnebeke gingen ze met een buit van tussen 1.500 en 2000 kilo aan de haal; mogelijk hebben ze ook nog andere diefstallen gepleegd.
Op 10 april werden vier Roemenen aangehouden voor metaaldiefstal. Er zou minstens sprake zijn van een feit in Zonnebeke, waarbij ze met een buit van tussen 1.500 en 2000 kilo aan de haal gingen. Ze werden vrijdag vrijgelaten, maar moesten wel een borgsom betalen. Omdat de mannen mogelijk nog andere diefstallen gepleegd hebben, loopt het onderzoek nog verder.
De Roemenen hebben geen vaste woonplaats, maar verblijven in een kamp in Noord-Frankrijk.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?