Op Facebook is een filmpje opgedoken waarop te zien is hoe een fietser en 3 (!) auto's op korte tijd door een gesloten overweg slalommen. Een betrokkene is ondertussen geïdentificeerd en zal voor de rechter verschijnen.
De automobilisten riskeren een geldboete tot 4000 euro en een rijverbod dat kan oplopen tot 5 jaar.
De feiten dateren van afgelopen zondagavond, aan de gesloten overweg in de Stationsstraat, vlakbij het station in Adinkerke. Volgens diegene die het filmpje maakte, liet de trein iets langer dan normaal op zich wachten. Heel wat wagens maakten rechtsomkeer, maar een fietser en een aantal autobestuurders namen dus ook onverantwoorde risico's en reden door. En dat ondanks de vele campagnes van spoorwegbeheerder Infrabel die wijzen op de gevaren van het niet-respecteren van signalisatie aan overwegen.
Taalfout opgemerkt?
Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?