Nieuws

Gerechts­ge­bouw Veur­ne even ont­ruimd omwil­le van gasgeur

Het gerechtsgebouw van Veurne is vanochtend heel even ontruimd omdat er een gasgeur hing.

Het alarm was het gevolg van een stroompanne in de regio. Vanochtend zaten delen van De Panne, Koksijde en Veurne even zonder stroom door een defecte schakeling in een hoogspanningscabine. Daardoor is er ook een probleem ontstaan in de verwarmingsketel in het gerechtsgebouw en ontsnapte er wat gas. De brandweer ging onmiddelijk ter plaatse en deed enkele metingen, maar de resultaten waren negatief. In het kader van de noodplanning werd het gebouw heel even ontruimd, maar tegen de middag werd het opnieuw vrijgegeven. Een firma kwam ter plaatse om de ketel beter af te stellen.

Belga
Ben Storme
José Tyteca

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?