Nieuws

Werk­ne­mers Bom­bar­dier vat­ten het werk weer aan

Je moet ingelogd zijn om gratis livestreams en video’s te kunnen bekijken.

De werknemers van Bombardier Brugge zijn vandaag weer aan de slag na de spontane staking die gisteren na de middag uitbrak.

De vakbonden hebben iedereen opgeroepen om het werk te hervatten. Het is duidelijke dat er bij Bombardier iets minder ontslagen zullen vallen, maar daarom is de onrust niet minder bij de Brugse tram- en treinbouwer. 146 vaste medewerkers en 20 tijdelijke krachten zullen hun job verliezen. De afdeling onderhoud lijkt het grootste slachtoffer te worden van de herstructurering. De vakbonden hopen het aantal ontslagen op de Brugse site nog te beperken en onderhandelen momenteel met het bedrijfsbestuur.

De redactie

Taalfout opgemerkt?

Heb je een taal- of schrijffout opgemerkt in dit artikel?